Türkiye Çağrı Merkezi Numaraları
Türkiye Çağrı Merkezi Numaraları uluslararası alanda
tanınmaktadır. Türk telekomünikasyon şirketleri çeşitli özel işletmelere
telefon numaraları tahsis etmektedir. Çoğu ülkenin aksine, aynı sektördeki özel
sektöre ait işletmelere özel yerel telefon numaraları da atanır. Bu
numaralandırma sistemi hükümet tarafından 1993 yılında uygulamaya konmuştur.
Resmi olarak uygulanmadan önce birkaç gün süren önceki numaralandırma
sisteminin yerini almıştır.
Erzurum
adliyesi merkezi numaralarını özel ve devlet dairelerine atamanın
alternatif bir yolu vardır. Turknet
müşteri hizmetleri sistemde, kamu alanından rastgele seçilen bir dizi
numara çağrı merkezi tarafından talep edilmektedir. Bu numaralar, çağrı merkezi
tarafından kullanılacak en iyi temsili telefon numaralarının seçimi için
yapılan test aramalarının bir parçasını oluşturur. Başarılı bir test araması
yapılırsa, bu numaralar çağrı merkezinin resmi numaraları olarak yer alacaktır.
Gelecekte de kullanılmaya devam edecekler.
Yukarıda bahsedilen alan kodu numaralarının rastgele seçilmesi sistemine ek
olarak, hem alan kodunun hem de telefon numarasının sağlanmasının gerekli
olduğu başka bir sistem daha bulunmaktadır. Sistem çok alanlı kod santrali
olarak adlandırılmıştır. Çağrı merkezi numarasının alan kodunun özel veya
devlet dairesinin alan kodu ile eşleşmesi prensibi ile çalışır. Özel şirketler,
müşterileriyle iletişim kurmak için tele pazarlamacılar kullanmanın getirdiği
büyük maliyetlerden tasarruf edebilir ve ayrıca telefon numaralarını manuel
olarak kodlamak için gereken zamandan ve emekten tasarruf sağlar. Çok alanlı
kod geçiş panosu daha da fazla tasarruf sağlar ve tüm süreci kolaylaştırır.
Yorumlar
Yorum Gönder